معرفی واحد و شرح وظایف کمیته ارزشیابی مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی
کمیته ارزشیابی مرکز بسته به نیاز و درخواست ها یا چالش های شناسایی شده تشکیل جلسه می دهد. اهم فعالیت های مرکز در سه محور ارزشیابی اساتید، ارزشیابی برنامه و ارزیابی دانشجو می باشد. که مختصرا شرح داده می شود.
ارزشیابی استاد
بخش عمده فعالیت کمیته ارزشیابی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی فسا را ارزشیابی اساتید تشکیل می دهد. ارزشیایی اساتید در پایان هر نیمسال تحصیلی در کلیه مقاطع تحصیلی توسط دانشجویان بصورت الکترونیک در بستر سامانه هم آوا انجام می گردد. زمان انجام ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان دو هفته قبل از شروع آزمون های پایان ترم می باشد. اطلاع رسانی زمان ارزشیابی به دانشجویان از طریق مکاتبه با روسای دانشکده ها، مدیران دفاتر توسعه و مدیران گروه ها انجام می شود و در نهایت نمایندگان هر دوره تحصیلی در گروه های مجازی موظف به اطلاع رسانی می شوند. سپس نتایج ارزشیابی دریافت و یک نسخه به معاون آموزشی دانشگاه و یک نسخه به مدیران دفاتر توسعه ارسال می شود تا به صورت به اساتید محترم بازخورد داده شود. همچنین تحلیل کلی نتایج ارزشیابی در مرکز مطالعات صورت می گیرد و نقاط قوت و نقاط قابل بهبود شناسایی شده و به کمیته توانمندسازی جهت برنامه های آموزشی آتی ارسال می شود.
ارزشیابی اساتید علوم بالینی نیز توسط مدیر دفتر توسعه آموزش مرکز آموزشی درمانی صورت می گیرد. این ارزشیابی به صورت کیفی و حضوری انجام می شود. و بازخورد به اساتید علوم بالینی طی جلساتی با حضور معاون آموزشی و مدیر دفتر توسعه آموزش و مدیر مرکز مطالعات انجام می شود. ارزشیابی اساتید توسط مافوق سالانه یکبار پس از اعلام نظر کمیته ارزشیابی توسط معاون آموزشی یا مدیران گروه های آموزشی به صورت غیر الکترونیک انجام می شود. همچنین ارزشیابی اساتید مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز می تواند به صلاح دید کمیته ارزشیابی سالانه و به صورت کیفی باشد.
ارزشیابی برنامه
ارزشیابی برنامه با توجه به چالش های شناسایی شده در قالب طرح های پژوهشی انجام می گردد.
ارزشیابی درونی گروه های آموزشی
مرکز سالانه یک بار با گروه های مختلف آموزشی جلسه برگزار می کند و در صورت همکاری گروه های آموزشی، برنامه ریزی لازم را جهت ارزشیابی درونی گروه های اموزشی انجام می دهد.
ارزیابی دانشجو
کمیته ارزشیابی مرکز همه ساله به صورت تصادفی سوالات برخی گروه های آموزشی را بررسی و تحلیل می کند و در صورت وجود نقاط قابل بهبود از طریق کمیته توانمندسازی جهت برگزاری کارگاه های آموزشی مورد نیاز اقدام می کند. همچنین کلیه سوالات آزمون های پایان ترم از نظر ضریب دشواری و تمیز مورد بررسی و تجزیه تحلیل قرار گرفته و به اساتید بازخورد داده می شود.